- Renovering av sjövattenpumpen till kylningen av motorn då den läckte saltvatten som ett mindre såll. Nya rostfria kullager, packboxar, impellern samt kilremmem fick bytas
- Spolpumparna till bägge toaletterna läckte en del vid de flesta packningarna. Bytte till två nya Twist’n’lock toaletter under vintern
- CAV-dieselfiltret fortsatte att suga tjuvluft vilket gjorde att motorn ofta inte startade om den inte gått på någon dag. Ett Racor-Parker filter och vattenavskiljare av typen ”spin-on” köptes i USA. Tack för hjälpen Marcus
- VHF-antennen i masten byttes inklusive antennkabel samtidigt som TV-antennen, något som var mycket bökigt.
- Strömmatningen till solenoiden till startmotorn slutade fungera helt sista dagen på semestern och jag blev tvungen att ”tjuvkoppla” med min största skruvmejsel direkt på polerna på startmotorn för att få igång motorn. Jag gjorde sedan en koppling med ett relä som har fungerat utmärkt sedan dess
Relä på plats mellan startknapp och solenoid |
Kopplingsschema för att koppla in ett relä mellan startknapp och solenoiden på startmotorn. Efter jag gjorde den här lösningen har startmotorn aldrig strejkat |
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar