En blogg om "Medströms" vår X-382, byggd av X-Yachts 2002 och med segelnummer SWE130
Eller kanske egentligen hur man långsamt förvandlar en snabb racer till en kompetent cruiser

fredag 10 maj 2019

Cool vattenflaskehållare eller ölburks dito


Jag försöker cykla så ofta och så långt jag hinner för att hålla vikten och även mig själv i bra form. Som X-Yachtsseglare så cyklar jag naturligtvis på en kolfiberracer från Engelska Planet X. Det är från dem jag tagit en fräck vattenflaskhållare i kolfiber (jag har två stycken på cykeln och de har hållit i över 1.500 mil) och skruvat på två 30 mm plastklämmor/klips från lågprisbolaget som slutar på "...tema", och vips har jag en riktigt cool hållare för vattenflaskan, ölflaskan eller ölburken som enkelt går att flytta från ena sidan på rattpiedestalen till andra. Jag har använt samma idé till kniven också.

Hållaren väger bara 22 gram, jag antar att klipsen och skruvarna väger nästan lika mycket (läs lite)




Flyttbar och framför allt vridbar kniv på rattpiedestalen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar