En blogg om "Medströms" vår X-382, byggd av X-Yachts 2002 och med segelnummer SWE130
Eller kanske egentligen hur man långsamt förvandlar en snabb racer till en kompetent cruiser

tisdag 23 augusti 2016

Varning - ligg inte och vila på toften i sittbrunnen

Någonstans längs tyska östersjökusten tog jag mig en kort tupplur på 30-45 minuter, i solskenet i, sittbrunnen och mitt på dan. Något som jag gjort hundratals gånger tidigare. När jag vaknade hade peroneus-nerven förlamats och jag kunde inte lyfta vänstra fotryggen uppåt eller stå på vänstra hälen. Jag har fått en "droppfot" på vänsterfoten och oftast brukar det självläka inom ett halvår, eller så. Sätta och ta ner segel efter detta blev lite intressantare då jag staplade fram på fördäck.
Så vad ni än gör ta ingen tupplur i sittbrunnen - ni kanske heller inte kan röra på foten...


http://www.privatmedicin.se/medicinboken/rorelseorganens-sjukdomar/droppfot/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar