En blogg om "Medströms" vår X-382, byggd av X-Yachts 2002 och med segelnummer SWE130
Eller kanske egentligen hur man långsamt förvandlar en snabb racer till en kompetent cruiser

måndag 22 februari 2016

Medströms bottenmålad

På förmiddagen i söndags var det ju fantastiskt väder, nästan vårlikt. Sol, nästan vindstilla och ungefär 5 grader varmt. Efter en skogspromenad med hunden var det bara att packa bilen full med: maskeringstejp, bottenfärg, roller samt thinner - mycket thinner - som behövs när man skall bottenmåla i kyla.

Nytt för i år var att jag har brutit min vita bottenfärg med lite svart bottenfärg för att få en ljus/mellangrå färg. Till hösten får vi se om slemmet syns mindre på en grå botten jämfört med en vit botten. 

Då vi har stått med masten uppe gjorde att jag inte flyttade några sidostöttor för att slipa och måla under dem innan sjösättning, det får göras i samband med sjösättningen.

När jag var klar på sena eftermiddagen åkte jag runt på uppställningsplatsen och i år verkade jag vara först med att bottenmåla :-) :-) :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar