En blogg om "Medströms" vår X-382, byggd av X-Yachts 2002 och med segelnummer SWE130
Eller kanske egentligen hur man långsamt förvandlar en snabb racer till en kompetent cruiser

söndag 16 juni 2024

Ny TV-antenn och nytt batteri i vindgivaren

För några veckor sedan fick jag ta en tur till Hinsholmen. Den inre mastkranen där är ungefär 50 cm lägre än vår mast. Så det är ingen risk att man förstör dyra saker i masttoppen vid den mastkranen. Det lyckas jag göra ändå... 

TV-antennen fick sig en rejäl kyss i samband med mastningen i våras. Den funkade en kväll sedan stämplade den ut. Tur man har snälla kompisar som jag fick en begagnad Glomex TV-antenn av. Så det var bara att klättra upp och ner ett antal gånger och löda/skarva antennkabeln upp i mastkranen. Samtidigt passade jag på att byta batteri i min trådlösa B&G-vindgivare efter 5 års användning. Nu kan vi se på TV och vindgivare kommer väl funka de närmsta 4-5 säsongerna.

Ny TV-antenn i masttoppen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar